Yttrande

Har just kommit hem från APUn, och jag har fått göra diverse olika saker. Bland annat leta fakta och göra några telefonintervjuer. Sista timmen hade hon ett föredrag om tryckfrihetslagen och yttrandefrihetslagen, som hon egentligen skulle ha tidigare idag för massa andra, men det blev inställt, så då berättade hon lite kort för mig istället.

Vi som bor i Sverige tänker egentligen inte på hur grymt slappt vi har det. Då menar jag med att man får tycka och tänka som man vill och man behöver inte vara rädda för att säga det. I de flesta andra länder kan man bli straffad om man "tycker fel". Alltså man får ju tycka som man vill, men man får inte yttra sig om vad som hellst. Man måste vara försiktig. Men visst, vi har ju några regler här i Sverige också. Till exempel att man inte får trycka vad som hellst i tidningen eller fota och lägga upp bilder på vem som helst och så vidare.

Nu ska jag gå och se Mysteriet på Greveholm med Frida ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0