Hemska tider...

Ni ska snart få veta vad den dåliga uppdateringen beror på..

Ska bara lägga in gårkvällen:
Jag och Hanna snackade via skype och såg OC samtidigt. Exakt samma avsnitt! Marissa dog...

Nu till saken:
Igår orkade jag inte blogga, det blev så sent och jag var trött. Sen i morse när jag startade datorn hörr Startup Repair på att kolla igenom diskar och kolla nå problem och det skulle ta över en timme. Så överlycklig som jag var över att vi endast hade en lektion cyklade jag iväg till skolan i ösregn...

Sen när lektionen var över och jag äntligen kom hem får jag se att exakt samma process still goes on... Dock en film senare (som jag såg på TVn) så blir skärmen på datorn svart... Det enda man ser är pilen/musen... Så smart som jag tror att jag är så tänker jag att det bara är att starta om den så är det löst. NEJ ICKET! Samma sak... En svart skärm...

Ringer mamma, som i sin tur ringer komplett.se
(därav att jag köpte datorn därifrån) Hon ringer sedan upp mig och ber mig ringa HP support. Så springer upp och lånar telefonen av tanten ovan, eftersom jag själv inte har några pengar på telefonen..

Några signaler senare säger en röst "Vi försöker koppla dig, tack för ditt tålamod"..
Detta händer upprepade gånger innan det tillslut svarar.. Förklarar problemet och han försöker hjälpa mig, men det går inte så bra..

Några försök senare så säger han att jag istället ska göra ett "Memory Test".
Så det håller jag på göra nu.. Om 52 minuter får jag reda på min dators framtid.. Med min dator menar jag mina bilder, min musik och mina filmer som ligger där alldeles oskyldigt i hårdisken som just nu är under operation och kanske inte överlever...

FAN VA DET ÄR SYND OM MIG! Förra året var det mina USB-minnen med ALLA bilder och nu detta...

Har inga förhoppningar om att det ska lösa sig..
med min tur... Blir nog en ny hårdisk skulle jag tro..

cheers



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0